30.11.2011

Şanlı Ciğer

Emek’te Bişkek Caddesi ( eski 8. Cadde) üzerinde yer alan Şanlı Ciğer güzel oturma yerlerine sahip. Çok büyük olmayan mekanda 4-5 basamkalı bir merdiven ile yarısı daha yüksek bir platformda kalacak ve bu kısmın alt tarafı da mutfak ve lavabolar için ayrılmış şekilde bir alana sahip. Önden gelen antep ezme ortalama bir kalite tutturmuş diyebiliriz. Lavaş olabildiğince ince açılmış ve güzel pişirilmiş. Fakat 2 kişi oturmuşken 1 lavaş gelmesi çok hoş değil. İstediğinizde tabiki bir ikincisi hatta üçüncüsü gelecektir ama artık bunların bir müşteri isteğinden bir servis rutinine dönmesi gerekir diye düşünüyorum. Ben beyti kebap eşim ise karışık pide istemiştik. Pideyi gerçekten başarılı buldum. Malzemesi de gayet iyi seçilmişti. Beyti için kullanılan et de lezzetliydi fakat damağım beni yanıltmadıysa sıvı yağ (muhtemelen ayçiçek) kullanılarak hazırlanmış. Ve haliyle bu lezzet konusunda bir dezavantaj oluşturmuş. Bu önemli ayrıntı haricinde bir problem yoktu. Garson ile yaptığım konuşmadan ilginç de bir bilgi aldım. Şanlı Ciğer, Şanlı Edessa ve 63 Edessa bir zamanlar kardeşlerin işlettiği (sanırım Şanlı Edessa adı altında olsa gerek fakat o kısmından çok emin değilim) ortak restoranlarmış. Fakat sonra kopmalar yaşanmış. Eski yazımdan okumuşsanız hatırlarsınız, şu an için Şanlı Edessa açık ara önde. Sadece bu 3 restoran arasında değil Ankara’nın en iyilerinden olduğunu düşünüyorum. Fiyatlar konusuna gelirsek  bence hesaplı, beyti için mönü fiyatı 14 TL, karışık pide için ise 11 TL idi. Kola 3, ayran (büyük) ise 2,5 TL.  E tabi bu arada adı Şanlı Ciğer olan bu mekanda esasen ciğerin lezzet ve kalitesini konuşmak lazım, kısmetse o da başka bir sefere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder