17.10.2011

Kunafah ya da biz nasil diyoruz: Künefe


Orta Doğu`ya ait bir tatlı olarak kabul edilen künefe ülkemizdeki anavatanı Hatay olarak bilinir. Bunun haricinde Mersin, Adana, Gaziantep, Kilis, Şanlıurfa, Diyarbakır ve Mardin'de de yapılır. Arapça’daki isimleri kanafeh ve kunafah seklindedir. Tam olarak çıkış noktasının neresi olduğu kesin bilinmese de bahsedilen zamandaki coğrafyayı gözümüzün önüne getirecek olursak künefenin bir Osmanlı tatlısı olduğunda şüphe yoktur.
Künefe iki katman kadayıfın arasına özel bir tuzsuz peynir konularak pişirilmesi ve üzerine seker şerbeti dökülmesi esasına dayanır. Aslında künefede en kritik olay kullanılan peynirin kalitesidir. Eğer iyi bir peynir kullanılmamışsa diğer her şey kitaba göre harfiyen yapılmış bile olsa ortaya leziz bir künefe çıkması mümkün değildir. Tabi pişirme kıvamını ayarlayamayarak güzel bir peyniri de hiç etmek mümkündür.
Açıkçası benim künefeyi keşfetmem biraz zaman aldı. Nedenini bilmiyorum fakat hep sevmeyeceğim bir tatlı olduğunu düşünürdüm. Sanırım peynirin şerbetli bir tatlıya yakışacağına inanmıyordum. Bu nedenle de Ankara dışında künefe yemediğimi itiraf etmeliyim. O nedenle bu makalenin tamamlanması ancak sizlerden gelen Türkiye’nin en iddialı künefe adresleri ile tamam olacaktır.
Ankara deneyimlerime gelecek olursak Yılmaz Burma Kadayıf`in (Öveçler bana yakın olduğu için bu şubeden bahsediyorum) bu isi iyi yaptığını düşünüyorum. Ayrıca masanıza verilen sinirsiz dövülmüş antep fıstığı sayesinde bol fıstıklı sevenler kaşık kaşık götürebilirler. Sadece dediğimiz olay bazen peynirleri kalite düşüşüne yol açabiliyor. Bunun haricinde Kentpark AVM de yer alan Ishakbey İskender`de güzel künefe servis eden mekanlardan diyebilirim.


1 yorum:

  1. ilk adres benden gelsin :)

    en iyi künefe Mersin'deki Ünlüoğlu - Cici'dir. denemenizi tavsiye ederimçkesinlikle pişman olmazsınız.

    YanıtlaSil