18.01.2012

konuşu-yorum: Çocukla İngilizce konuşmak


Artık öyle bir çağa geldik ve dünya öyle bir hal aldı ki yabancı dil (özellikle de İngilizce) her meslek için, herkes için çok önemli oldu. İnsanlar elinden gelse anne karnındaki doğmamış bebeğe bile İngilizce öğretecekler. Ne yalan söyleyeyim bu kadar abartılı olmasa da ben de biraz bu kafa yapısındanım. Bizim küçük bey geçtiğimiz Ekim ayında 2 yaşını doldurdu ve ben de hemen hemen o tarihten itibaren fırsat buldukça İngilizce temel günlük konuşma ifadeleri ile kulağının bu dile aşina olmasını sağlamaya çalışıyorum. Hatta ilk zamanlar Türkçe kelime ve ifadeler de ona çok yabancı olduğu için İngilizce olanları da Türkçe’ymiş gibi kullanır oldu. Ama aslında bunun öncesi var. Kullanmakta olduğum telefona color piano ve alphabet adında uygulamalar indirmiştim. Bizimki oyun algılaması ile sürekli olarak kullandığı bu uygulamalar sayesinde daha Türkçe konuşmaya yeni başlamışken renklerin ve harflerin İngilizce’lerini öğrendi çıktı. Hatta uzun bir süre “sarı” kelimesini benimseyemedi ve yellow olarak söyledi. Daha sonrasında youtube’dan indirdiğim A.J. Jenkins imzalı süper bebek şarkıları sayesinde çok daha fazla şeyi (misal şekiller, sayılar, meyveler) Türkçe’lerini bilmeden İngilizce olarak öğrendi. Şu an ise artık İngilizce’nin yabancı bir dil olduğunun tamamen farkında ve benim konuşma teşebbüslerimde 100% anlayamadığı için “İngilizce konuşma Baba!” şeklinde tepki verebiliyor. Yani artık fark ettirmeden İngilizce öğretmek daha zor hale geldi. Ama neyse ki dün oyuncak eşeğini bir odaya saklayarak sonra İngilizce konuşma ile eşeğe seslenmeler, hatta önümüze çıkan Sünger Bob’a eşeği görüp görmediğini sormalar ve nihayetinde eşeği bulma ile sonuçlanan ve aynı sahnenin en az 10 tekrarından oluşan oyunumuz sayesinde “where are you?”, “I can’t see you” vb. gibi ifadeleri söyletebildim. Bilmiyorum sizler ne düşünüyorsunuz ama ben okul çağından önce öğreneceği kısa ama çok kullanılan ifadelerin ileride öğreneceği İngilizce için çok büyük bir avantaj ve kendine güven duygusu aşılayacağına inanıyorum. Yalnızca istemediği durumlarda çok üsteleyerek tersi bir etki oluşmasına karşı dikkatli davranmak gerektiğini düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder